Wednesday, October 19, 2016

It's out there

It's out there. Det mottogs inte väl. "Inte rak kommunikation", "backstabbed" och "jag blev rätt irriterad och sur av det här" var några av fraserna som användes. Mest om att jag inte själv sagt något tidigare, utan att ryktet föregått mig redan i somras. Och jag tänker i mitt stilla sinne att ryktet kan slänga sig i väggen - att en Rekryterande Chef skvallrar för Nuvarande Chef om vilka som varit på intervju, tycker jag är lägre än att Sökande inte berättat själv att hen varit på intervju. Är det förbjudet att söka ett jobb? Är det förbjudet att gå på en anställningsintervju på min egen lediga fritid? Och varför ska jag berätta det, om det är en tjänst jag varken fått eller velat ha trots allt? Hur man som chef kan ta en arbetstagares vilja att utvecklas och gå vidare som backstabbing övergår mitt förstånd fullständigt. Det finns en anledning till att det finns uppsägningstid, det är för att inte arbetsgivaren ska stå utan personal från en dag till en annan. Dessutom sa jag i medarbetarsamtalet förra våren (det som inte delegerades bort) att jag kanske är kvar om två år, men inte om fem. Så det är ingen blixt från klar himmel vi pratar om heller.

Förutom det är jag tillbaka med full kraft; intervaller igår. Full kraft är kanske att ta i, jag bröt passet efter ca 3/4, men jag tränade och jag körde hårt när jag körde. Imorgon är det långdistans på agendan, en 3-kilometersrunda som vi varvar. Förra året sprang jag fyra varv, minns inte tempo. Hade gärna sprungit 5 varv imorgon, men tror det kan bli tight att hinna då passet är kortare än förra hösten. Ska bli skönt att rensa skallen lite iaf. Och i värsta fall kan jag ju springa det där sista varvet själv.


No comments: