Saturday, October 01, 2016

Lediga dagar

Helgen so far har varit bra. Bilen gick prickfritt igenom besiktningen. Tog barnen till frissan efteråt, har äntligen hittat en som även S har förtroende för. Han - som tidigare skrikit och vägrat sitta still - har de senaste gångerna småpratat sig igenom hela sessionen, berättat allt ifrån vilka bilar som är coola(st) till vilka som är favoritgodisarna till helgen. Tog ut dem på finfika efteråt. Under tiden fick jag höra från lillebror att Moster M befann sig på Gränby C och kunde fixa kompispris på programmet till helgens Rally-SM som jag ändå funderat på att ta med barnen till. Således en sväng dit, lite småprat om allt och inget och en kort uppdatering kring diverse släktingar och deras förehavanden.

Efter barngympa/egen träning (5 km, 24.43 på bandet) och lunch idag så tog vi oss upp till Björklinge för att kolla lite rally, S var lycklig som ett barn på julafton. Han jämförde tävlingsbilarna med karaktärer från Bilar-filmerna, kategoriserade dem efter färg till att bli Blixten, Chick Hicks, Sheriffen osv. Sötnöt < 3

Shoppat har vi gjort så det står härliga till. Uppdaterat höstgarderober åt höger och vänster, men jackan jag köpte till mig själv lämnade jag tillbaka då storleken inte var helt rätt. Ska ta mig ner på stan imorgon och kolla om den finns där istället. Ogillar skarpt att H&M saknar funktionen Hitta i butik på hemsidan, liksom att de inte kan kolla i en butik om varan finns i någon av de andra i stan. Värdelös service.

Avslutade barnens kväll med att stoppa S i säng och sen kolla lite film med bara E. Sen bokade jag en tjejhelg åt oss i januari, med hotell, middag ute och sen Mio min Mio på Stadsteatern innan vi åker hem. Helgen infaller inte förrän i januari, så det får bli en julklapp.

Inser just nu att jag missat viktig information inför morgondagens första hockeyträning. Varför skriver man ut sånt på hemsidan och skickar ett mail med länk, istället för att skicka ut informationen i ett mail? Just nu känner jag mig som världens sämsta mamma som kommer ha en jättebesviken dotter imorgon bitti för att vi inte har rätt sorts hjälm. Jag hade tänkt avvakta med dyra inköp tills hon hunnit testa en gång, men nu får hon ju inte ens testa... Sämst! Får se hur vi ska lösa det, kanske titta på imorgon och köra nästa vecka?

1 comment:

Anonymous said...

Så fina bilder på barnen�� JoA