Thursday, September 29, 2016

Lägesuppdatering

Kände redan efter semestern att jag var trött och inte hunnit tanka tillräcklig med energi under sommaren, och nu när det börjar bli mörkare och svalare så blir det än mer påtagligt. Tröttare än vanligt (men inte gravid) och tänker att det beror på alla omständigheter på jobbet och hemma - omorganisationer på jobbet, svårigheten att inte jobba 110 % fast jag tjänstgör 90 %, barnen sjuka i flera omgångar var sedan terminsstarten. Borde vara ledig varannan måndag istället för fredagar, behöver långhelgen bättre efter en femdagarsvecka än en fyradagars. Men nu är det som det är och jag älskar fortfarande mina lediga dagar. Imorgon har skolan dessutom lov, så då får jag kvalitetshänga med båda barnen hela helgen < 3 (Undrar om jag kommer vara lika sugen på det på söndag, när A har jobbat hela helgen och vi har slitit ut varandra?) Besiktning, frisörbesök för barnen och nya höstskor på agendan imorgon. Blir nog en bra dag. Ska bara sova lite först, håller tummarna för att ingen vaknar före halv åtta åtminstone.

No comments: