Tuesday, September 20, 2016

Lesson learned

Ett dygn, ytterligare en tvätt och en inpackning senare så känns håret fortfarande sådär. Något bättre i längderna, men hopplöst i botten. En kompis som var med i Prag köpte samma sorts färg och hade samma problem. Ska komma ihåg detta om jag någonsin överväger att köpa hårfärg utomlands igen. Bättre att lägga några tjugor till och få bättre grejer hemma.

Intervaller ikväll, tvåhundringar och teknikträning. Kändes toppen! Nere på fyraminuterstempo och det kändes bra. (Jag vet, 200 meter är jättekort, men ändå!) På torsdag blir det tusingar, ser fram emot det.

En kompis hade delat en bild på FB idag, en taxichaufför som kört på en moped och smitit, men någon hade fångat både bil och förare och delat, i jakt på mopedens ägare som då kunde få veta vem som orsakat. Jag drar mig ofta för att dela den typen av information från privatpersoner, man vet aldrig hur mycket sanning eller personlig osämja som ligger bakom. Om Polisen eller Missing People står som avsändare så är det lättare att dela. Hur som, på vägen hem från träningen höll jag på att bli påkörd av en likadan taxi, som därefter körde mot rött. Tog regnumret och när jag kom hem jämförde jag med bilden jag sett tidigare - samma bil, samma förare. Borde han ens ha körkort?!

No comments: