Sunday, May 29, 2016

PB

Vissa dagar är bättre än andra. När treåringen talar om att han inte kan gå i köket, för att han bara halkar på bananen han har smetat ut över H E L A golvet, då kan man ställa sig in på att det inte kommer bli en av de bättre dagarna... Men köksgolvet var skurat innan nio i morse och nu i efterhand är det lite enklare att skratta åt det. Han såg verkligen ut som Bambi på hal is :)

Sen rullade resten av dagen på, med träningsvärk från gårdagens cx & intervaller. E skrattade åt att jag fick ont i magen av att gäspa :) Blev lunch o shopping med barnen, medan A sov efter nattens jobb. S har snöat in på hängslen, de jag köpte åt honom i Prag gick sönder rätt snabbt och i fredags fick han nya. Då kom E på att hon ville ha likadana så då blev det så. Lite tröjor och byxor går alltid åt (särskilt som kläderna inte växer i samma takt som barnen) och nya skor till mamman. En klänning hittade jag också, men den rättfärdigar jag med att jag rensade ut fem-sex stycken ur garderoben.

Hade siktet inställt på ett litet långpass till kvällen, men det blev för stressigt iom att A skulle till jobbet, så jag passade på att sätta nytt pers på milen istället. Mitt förra PB var från Hässelbyloppet 2013, 56.05. Idag slog jag till med 55.27, på 10.02 km (så... 55.20 på milen? Hur snabbt springer man 20 meter?)

 

Så himla nöjd :D Efteråt kände jag dessutom att jag faktiskt gett allt, hade varken kunnat springa längre eller snabbare. Skön känsla :)

Jag måste göra ett litet inlägg i debatten om Isabella Lövin också; jag är inte tillräckligt insatt för att uttala mig om hennes kompetens som minister, men vet ni vad som stör mig mest? Att det var en annan kvinna som gav sig på henne för hennes utseende. Jag tycker det är ovärdigt öht att kommentera folk utifrån utseende istället för kunskap och intelligens, men som kvinna så är det väl lite vardagsmat på nåt vis ändå. Men jag förväntar mig ändå att "vi tjejer håller ihop" eller nåt i den stilen. Tydligen gäller inte det krönikörer på Aftonbladet. "Hon som har så mycket att uträtta! Världshaven! Den orättfärdiga handelspolitiken! Hon vill bli respekterad för den hon är!
Visst. Men självrespekt då? Den där putsen går fort, jag ­lovar. Fyra sekunder och ett bra mineralpuder" Och jag frågar mig själv: sitter självrespekten verkligen i ett mineralpuder? Jag hoppas innerligt att Kerstin Weigl ska komma med en ny kolumn till veckan, där hon gör upp med att hon egentligen bara var ute efter att skapa en debatt. Jag tvivlar dock på att så är fallet.

No comments: