Sunday, May 15, 2016

Hur man slår ihjäl en söndag - Grundkurs

Börja med att låta barnen ha en lördag fullspäckad av äventyr och intryck och sedan vara uppe alldeles för sent, så att de sover länge på morgonen. Efter frukost låter man dem titta de sista två timmarna av gårdagens storslagna tv-event, för att därefter duscha o klä på sig. Sen sätter man sig en timme i bilen för att åka till barnkalas i annan del av länet. Häng kvar på kalaset ca 2½ timme, åk sedan en timme tillbaka till den egna hemorten. Passa på att stanna på pizzerian, där dör en kvart till. Kom hem till resten av familjen, ät pizza och titta sen på hockey en period innan det blir läggdags för knattarna. Sen var hela dagen borta.

Ibland vill man ju ge en komplimang till någon och ibland när man gör det så blir det väldigt fel. Hörde en kollega säga till en annan om en gemensam bekant i fredags "Om han är tänd på dig så tror jag det är din hjärna han går igång på". Allt i det välmenande syftet att förklara att personen ifråga hade både looks and brains, men det lät inte riktigt så när det kom ut. Gav dock upphov till goda skratt hos alla närvarande och på det stora hela hade jag en väldigt trevlig aw-kväll.

Gårdagen var lång och full av intryck, men rolig! Jag o E tog oss till Globen och mötte upp vännerna Ah o L, för att gå på Eurovision-genrepet. Besviken att Timberlake inte var där, men i övrigt var det en härlig upplevelse och coolt att se allt som inte syns i tv-sändningarna. T.ex. hur fort och fokuserat alla jobbar för att ställa om scenen mellan varje uppträdande. Imponerande! Och alla låtarna lär mycket bättre på plats än på tv, ljudet når verkligen inte igenom rutan ordentligt. Säkerligen beroende på vad man har för tv/ljudsystem, men i en helt vanlig tv utan några extra krusiduller så var det inte alls samma puls.







Åkte med Ah & L hem för middag och Eurovision version 2.0. A & S var redan där o lekte sedan eftermiddagen. Efter maten var dock jag för trött för att orka stanna hela kvällen, så halv åtta packade vi ihop och åkte hem. Såg sändningen hemifrån istället och jag är inte överens om vem som borde vunnit. Eller snarare, jag höll med både jurygrupperna om Australien och tv-publiken om Ryssland, men nu fick ju varken juryn eller publiken bestämma... Lite som opedagogisk medling mellan småbarn; "Kan ni inte komma överens får ingen av er ha leksaken".

Veckan som gick blev det inte mycket träning, pga. halsont och mycket i kalendern. Nu känner jag mig som en soffpotatis och längtar efter struktur och rutin igen! Med en kryssning till Helsingfors kommande helg får jag vara glad om jag lyckas få till två pass till veckan, men jag ska göra vad jag kan för den saken åtminstone. Tänkte inleda med BodyPump imorgon.

Rena lakan i sängen kräver en dusch innan läggdags. Godnatt på er!

No comments: