Thursday, May 19, 2016

Nästa resa

Väskan är packad med både pass, biljett, tandborste och röda pumps. Således redo för att flexa ut tidigt imorgon och styra kosan mot Helsingfors.


Jag har säkert glömt något även om jag fick ner lite mer än ovanstående, men nu har jag åtminstone säkerställt att jag har det viktigaste med mig.

Fick till ett kort träningspass idag. Kroppen svarade inte riktigt som önskat, vilket väl ändå är väntat efter att ha slarvat med träningen ett par veckor. Blev 5 km i ett hyfsat tempo. Fick håll så pass att jag var tvungen att ta en paus redan efter 1.5, men efter ett par minuter kunde jag fortsätta. På lördag blir det mycket promenerande och på söndag hoppas jag orka springa milen på nån sorts årsbästa. Det borde inte bli alldeles för svårt om jag bara slipper håll (och inte sover alltför lite i helgen).

Nästa vecka börjar den mer fokuserade Halvmara-träningen, ser fram emot den! Att springa fem dagar i veckan och hinna träna styrka på det funkar inte, så jag kommer inte få till alla pass. Tänker mig (1-)2 styrkepass i veckan och i övrigt koncentrera mig på två löppass, ett längre och ett med mer intervallfokus. Hoppas planeringen - och kroppen! - håller hela vägen in i mål i september.

Nu är det läggdags, så jag åtminstone håller hela helgen...

No comments: