Thursday, May 12, 2016

Tråkig torsdag

Om jag hade en bra dag i måndags så har det kompenserats av resten av veckan. Det började med att jag kom hem från Stockholm i tisdags med huvudvärk och begynnande halsont. Jag intalade mig att det skulle försvinna över natten så jag gick o la mig tidigt, den mänskliga versionen av "Har du testat att starta om datorn?". Det hjälpte inte, både halsont och huvudvärk kvarstod nästa dag. Onsdagen lämnade därtill en hel del övrigt att önska på både ett och annat sätt. Funderar fortfarande vad jag förväntas göra med viss information jag fick, väldigt oombett. Var det ett uttryck för något positivt eller negativt, vad var syftet med att ge mig informationen och vad ska jag göra med det? Gränslöst skulle man kanske kunna kalla det. Tog lite för lång tid men jag fann mig till slut och återkopplade till något annat, men alltså hej och hå... (Eftersom jag inte vet vilka som läser den här bloggen i smyg så vågar jag inte säga mer än så i det här forumet).

Överlag har de senaste två dagarna innehållit mycket negativt (återigen, jag vet inte vilka som smyger här och jag vill inte hänga ut något/någon). Ser det som jobbigt just nu, men positivt på sitt sätt och på sikt.

Ingen träning sen i måndags, hoppas fortfarande på att halsontet ska försvinna till imorgon så att jag kan springa en sväng efter att jag tagit S till frissan. Han var o klippte sig för inte alltför länge sen, men vägrade sitta still och frisören kunde inte hantera barn så det blev bara halvgjort. Nu tar jag honom till en som jag har större förtroende för och hoppas att Skåpbilen Olle på Youtube och en glass efteråt räcker som muta.

En halvtimmes lunch räcker sällan för att avhandla alla issues som behöver avhandlas, så ser mycket fram emot en efterlängtad AW med vissa väl valda kollegor imorgon. Om man nu kan kalla det AW när man varit ledig hela dagen :)

No comments: