Wednesday, June 01, 2016

Västerås

Befinner mig i Västerås, i syfte att avsluta vårens nätverksledarutbildning. Dagen idag innehöll även ett avslutande kvällspass, så jag o kollegorna fick varsitt hotellrum för att slippa åka hem o inte hinna sova innan sista dagen imorgon. Lovely! Ligger nerbäddad i rena hotelllakan o slötittar på Big Bang Theory. Har hunnit med både avslutning, middag och en liten uteservering med resten av gänget från utbildningen. 

Inför middagen kände jag ett skriande behov av att byta om, eftersom dagen varit fantastiskt varm. Tog en tur förbi MQ för att införskaffa ett nytt linne (hade bara räknat med ett ombyte, till imorgon). De hade inte modellen jag var ute efter, så jag gick vidare och hittade den här lilla sköningen med vita vallmoblommor på Gina istället.  


Vet ni vad det bästa med den är? Att den är en storlek mindre än jag brukar (brukade) ha :) Har behövt byta ut både det ena och det andra i garderoben på sistone, köpa nya jeans och skicka en inte helt oansenlig mängd för stora kläder till återvinningen. Vilka icke-problem man kan ha.... Tänker att Beach 2016 går in i Fas 2 efter hotellfrukosten imorgon, med mindre bröd och pasta. Bara tre veckor kvar till semestern nu :) 

Hade tänkt hinna springa idag, men eftersom jag fastnade på stan längre än planerat så blev det inte av. I valet och kvalet mellan sovmorgon och löpning imorgon bitti. Känner jag mig själv rätt blir det sovmorgon, börjar ju inte förrän 9 så skulle kunna sova till 7.30 och ändå hinna äta frukost i lugn o ro. Men om jag mot förmodan skulle vakna tidigt så kanske det blir en snabbrunda ändå. We'll see... När jag kommer hem blir det bränmbollspicnic med skolan, mysigt :) E är helt på det klara med att hon inte vill spela någon brännboll, men picnic kan hon gå med på. Jag ska spela iaf :)

Men först ska jag sova en skvätt. 

No comments: