Wednesday, June 15, 2016

Provokationer

Stanley Sjöberg. Under min uppväxt ansedd som en klok och aktad ledare. Idag blev jag sjukt provocerad och tappade all respekt för honom, efter hans utspel ang. Orlando-massakern. Frikyrkan har väl aldrig varit direkt HBTQ-vänlig, men att Stanley anser att homosexuella bör "sluta provocera extrema muslimer, för att undvika liknande händelser i framtiden" går över gränsen och jag undrar vilken planet vi lever på? Jag ser för det första inte provokationen i det hela - vill man inte se homosexuella kan man ganska enkelt undvika att gå till en gayklubb, som ju ändå måste anses som ett relativt privat tillhåll. Jag håller med om att man bör visa varandra respekt, men den måste gå åt båda håll. För det andra så finns det ingen anledning att skuldbelägga offren! Precis på samma sätt som att tjejer får klä sig och dricka hur de vill utan att de ska behöva bli våldtagna.

Haft en dålig dag, vaknade på fel sida och känt mig lättprovocerad av allt och alla hela dagen. Hoppas på en bättre dag imorgon, vilket väl kanske inte ligger så nära till hands med tanke på att det är torsdag. Men efter regn kommer solsken och efter torsdag kommer fredag. Jag jobbar hemifrån efter lunch på fredag, istället för att vabba med feber-barnet. Och sen är det ju helg och bara fyra dagar kvar på kontoret. Massor att göra innan semestern, men det kan jag leva med när det är så kort tid kvar.

No comments: