Monday, January 28, 2013

Födelsedag

Förra veckans träning blev ju sådär, när jag först tränade hela förra helgen och sen onsdagen och sen inget mer för att A jobbade helgen som precis gick... Så den här veckan bestämde jag mig för att börja om sub55-programmet, eftersom jag ändå bara kommit ett par veckor in i det. Idag var jag således tillbaka på 5 km (29:29) och sen 5*30 sekunder intervaller i 15 kmph med 30 sek vila emellan. Galet skönt! Känslan av att JAG KAN är inte jämförbar med mycket annat. På onsdag blir det 6.4 km och till helgen är det meningen att jag ska få till 8 km igen. Undrar bara när jag ska klämma in dem, med kalas både lördag och söndag? Får se till att förbereda mycket på fredag så hinner jag kanske träna på lördag fm.

Funderar på att köpa en ny tränings-dvd för de helger A jobbar och jag inte kommer iväg att träna. Har nån testat Jillian Michaels 30 day shred? Jag gillade Jillian i Biggest Loser och jag har läst många positiva reviews av dvd:n, men man vet ju aldrig vem som får betalt för att skriva vad heller... Jag litar hellre på folk jag känner. Om det nu finns nån som har testat den alltså...

Efter träningen åkte vi hem och firade bästa 4-åringen. "Vad är det HÄR för stort paket?!" frågade hon när hon gick igenom vardagsrummet på väg till glassen i köket, för att sekunden senare fortsätta: "Jag vet! Det är en studsmatta!!" Hon fick några mindre paket också, men studsmattan var ju utan minsta tvekan bästa födelsedagspresenten i år. Hann ta ett par bilder men sen laddade kamerabatteriet ur, så jag måste vänta till imorgon innan jag kan ladda upp dem.

Nu är frågan om det ska bli Johan Falk eller sova? Kanske ett avsnitt av Lost? Eller bara en kopp te? Åh vad jobbigt det är att ha för mycket valmöjligheter, så här på en måndagkväll...

3 comments:

AnnieeG said...

Är det nya säsongen Johan Falk du kollar?

Jess said...

Nej vi har precis börjat från början :-)

AnnieeG said...

Aha! Gillade första säsongen men tycker att de blir bättre och bättre. Mkt att se fram emot alltså!