Thursday, January 03, 2013

Årsbästa

Okej, det är ju kanske inte direkt jättesvårt att sätta ett personårsbästa när det är första träningspasset för året, men jag vet inte om jag ska va glad eller besviken över dagens resultat på 5 km löpband, snitt på 1.8% lutning; kroppen kändes pigg och glad trots att den sov alldeles för lite i natt och mitt normala löpbandstempo kändes för långsamt så jag ökade några hundradelar, varierade mellan 9.7-13.5 kmph (jag springer verkligen inte 13 kmph i vanliga fall, men vad gör man inte när det kommer zombies efter en!?). Mitt enda aber var att det är så enformigt på bandet, jag var redo att ge upp för att det var så trist men intalade mig själv att fortsätta. Jag slutade på 30:15, vilket känns som en överkomlig tid men samtidigt hade jag såklart hellre kommit under 30 minuter :( Jag försökte speeda upp på slutet, men tydligen var det försent för att hinna. Oh well, året är långt så det är bara att fortsätta jobba!

Nu ska jag börja fila på E's årskrönika, de brukar kunna ta ett tag när man ska välja bland alla bilder. Ska nog gå o skära upp lite gurka och fortsätta kolla på Vänner samtidigt.

No comments: