Saturday, December 01, 2012

Cosmopolitan

Lördag kväll, klockan ca halv 9 - och jag är helt förbi av trötthet! Uppenbarligen är jag inte längre ämnad för sena nätter på stan. Ramlade in runt halv 2 i natt efter en helkväll med mammagruppen (middag, bowling och ett par drinkar), men efter lite badrumsprocedurande och lite småprat med den äkta hälften så blev klockan 3 innan jag somnade. Sen vaknade BÅDA barnen vid 4 och låg på varsin sida om mig i sovrummet (en i dubbelsängen o en i spjälsängen) o pratade för sig själva. Vid 5 vaknade den yngre förmågan igen och ville äta - och vid halv 7 var det dags för blöjbyte och "uppstigning". Som tur var så var han nöjd med att bara få vara vaken i sängen bredvid mig, men nån mer sömn blev det inte förrän han somnade om vid 8, då fick jag sova till 11. Totalt ca 6 timmars sömn alltså, vilket väl inte är jättelite men långt ifrån tillräckligt för en sjusovare som jag! Tur det var en rolig kväll som gjorde det värt det :) Åt jättegod italiensk mat på en mysig restaurang. Nånstans strax efter förrätten hittade jag en kolsvart banan när jag letade efter telefonen i handväskan. Det säger en del om hur ofta jag använder min handväska nuförtiden. Sen pasta med oxfilé till varmrätt - och ingen plats för efterrätt. Efter mat och massa tjatter gick vi tvärs över gatan till en av stans bowlinghallar, där jag vann första serien och låg bäst till när vi fick avbryta spelet för att tiden tog slut mitt i andra. Har inte bowlat på år och dar, blir inte så ofta med småbarn, så det var riktigt kul!

Idag var min plan att julpynta, men som alltid kom jag bara halvvägs. Det är samma visa varje år, oavsett om jag varit ute eller inte kvällen innan så jag kan inte ens skylla på trötthet. Fick upp två av tre ljusstakar samt en stjärna och julgardiner i ett fönster av fyra... (Köksfönstret har inte ens fått upp nya gardiner sen jag tog ner julgardinerna där i typ mars! Pinsamt). Vad är grejen med mig och göra färdigt?! Har dammtorkat en del och inser återigen hur mycket jag hatar just den biten av städning! Jag dammtorkar några gånger per år, men inte alls tillräckligt ofta och nästan aldrig allt samtidigt, vilket väl i princip gör att lägenheten i sin helhet blir dammad ca en gång om året (vissa delar något oftare)... Imorgon är det fullt upp från morgon till seneftermiddag åtminstone, sen ska man väl försöka få till nån sorts middag med familjen också, så frågan är när resten av julpyntet kommer upp!? Jag är inte mycket för tomtar och änglar i alla hörn, långt ifrån, men gardiner och ljusstakar tycker jag ändå är mysigt... Just nu ser det dock bara ut som ett bombnedslag här. Trist men sant. På måndag ska jag o barnen (iaf E, S får nog mest ligga på en filt på golvet) julpyssla med mammagruppen och barnen. Det ska bli mysigt < 3 Tills dess: gonatt!

No comments: