Thursday, December 13, 2012

Julpyssel

Glad Lucia, eller vad man nu säger! Plockade upp E en timme tidigare idag och åkte till stan för att titta på luciatåg på konserthuset. Båda barnen uppförde sig exemplariskt och satt alldeles tysta och stilla i mitt knä under den lilla stund tåget pågick. Sen fortsatte vi med lite julklapps- och klänningsshopping innan vi for hem igen. Efter avklarad middag och nattning av den enda kvällströtta i familjen, S, satte vi andra oss och pysslade lite. Det blev julgranskulor och ett litet band på min värmeljusburk. Nu ligger båda barnen i sina sängar och A ska till jobbet. Imorgon fortsätter julklappsjakten på fm, men från kl 14 och framåt ser jag fram emot en lugn helg hemma med barnen (A jobbar hela helgen). På söndag är det dagis luciatåg/julavslutning, vi har provat lucialinnet och det passar i år också! Nu ska jag kurera min onda hals med en kopp te...

No comments: