Wednesday, December 05, 2012

Miljövänligt hit o miljövänligt dit

Äh, jag kom inte på nån miljövänlig julklapp till nån, så jag gör en till tacksamhetslista à la lucka nr 3 istället:

1: Att vi har bil, så jag kunde ta mig fram idag eftersom alla bussar i Uppsala slutade gå
2: Att jag bor i hyresrätt och således slipper skotta all denna snö själv
3: Att vi har skattefinansierad sjukvård i Sverige, eftersom jag förutom rutinkontroller hos BM/BVC har varit på Akademiska 6 gånger hittills i år. 4 för egen del (inklusive förlossning och ett dygn på BB) och en gång var med barnen på akuten.
4: Fina vänner som vill prata i telefon en stund så jag slipper nå slutet på min DHW-säsong, eftersom jag inte tänker köpa den sista riktigt än.
5: Att dottern ÄNTLIGEN somnade en kväll utan att skrika, springa runt överallt i två timmar efter läggdags och sen hånskratta när man blir arg för att hon inte ligger kvar i sängen.

En tröja i ekologisk bomull till nåt av barnen, räknas det som miljövänligt?

2 comments:

mamsen said...

Klart att tröjan är miljövänlig. Och jag håller med om att vi trots allt har det bra med vår sjukvård

AnnieeG said...

Sjukvården ger jag också tummen upp. Vi har varit med Hugge på akuten fem gånger sen han föddes, och varje gång fått snabb hjälp av kompetent (tror jag) personal. Nåt att vara tacksam för!!