Monday, December 03, 2012

Tacksamhet m.m.

Snart en vecka utan träning börjar kännas i kroppen! Typiskt va, att man inte kan träna för att RESTEN av familjen är/har varit sjuk! Med tre magsjuklingar i hushållet förra veckan så var det inte riktigt läge för mig att dra ut och lämna dem ensamma med varandra... Och nu jobbar A i tre nätter = ingen gymtid (och alldeles för kallt att springa ute!) På onsdag är det dock dags igen, då finns det barnvakter på FS. Längtar!

Mina novemberplankor nådde inte riktigt hela vägen fram, tror jag fick ihop ca 51 minuter ordinarie plankor och typ 2 minuter på vardera sida. December har börjat desto bättre, med hittills 8 minuter ordinarie (och 0 minuter sidplankor...) Den här månaden SKA jag klara 65!

Idag har vi julpysslat med småkompisarna (som inte är så små längre, de blir ju snart 4!). Supermysigt! Det blev tomtar, julgranskulor, smällkarameller och pepparkakor så det stod härliga till! E var jättetrött när vi kom hem men hann in i nån sorts andra andning och blev helt hopplös att få i säng - nu kan jag äntligen pusta ut, två timmar efter att hon gick o la sig!

Har fått en "alternativ julkalender" i brevlådan. Varje dag så står det något man ska göra, t.ex. sätta upp adventsstjärnan, eller tända första ljuset och tillbringa kvällen med någon man tycker om. Idag var "uppdraget" att räkna upp 5 saker jag är tacksam för. Först började jag räkna upp fem olika familjemedlemmar, men sen kom jag på att jag har så mycket mer, så here goes:

1: Mina barn och resten av min familj
2: Jag har fast jobb med bra lön, som gör att jag har råd att vara hemma med mina barn
3: Jag är generellt frisk och mår bra och kan träna som jag vill
4: Jag bor i ett land som inte har varit i krig på 200 år
5: Jag har både tvättmaskin och extra stor diskmaskin hemma! (Dem är jag tacksam för var o varannan dag kan jag lova)

Listan känns lite opersonlig, men det är så lätt att glömma de där små, "banala" sakerna som man tar för givet så jag kände att idag är det just dem jag är tacksam för!

Nu ska jag fundera över om det är nån mer än mina barn som förtjänar julklappar i år och isf vad man borde köpa... Over and out!

No comments: