Thursday, October 25, 2012

Gräsänka light

Dagens 2*1.2 km gick över förväntan, hurra! Och som grädde på moset så gjorde jag mitt livs första 2-minutersplanka igår, som tillsammans med övriga plankor (45 + 30 + 45 + 90 sekunder) tog igen en del av den tid jag ligger efter, men jag har fortfarande några minuter att ta igen för att komma upp till 60 minuter den här månaden. TUR att det är 31 dagar i oktober!

Det är kul att se att träningen (och kaloriräknandet...) ger resultat också! Jag har några kilo kvar ner till min inskrivningsvikt, men idag kom jag i min pre-pregnancy size på jeansen, HURRA! Målet var att komma i dem innan jag börjar jobba nästa sommar så det var ju väldigt trevligt. Undrar om jag kan tappa en storlek till tills dess, eller om det blir för mycket? Återstår att se!

A & E har åkt till kusinerna, S sover och jag funderar över hur jag ska lägga upp min helg för att få ut så mycket som möjligt av den. Hade en inplanerad lunch med en av mina bästa vänner imorgon, men den blev inställd när jag fick veta i morse att hennes pappa gått bort. Så just nu ser det ut som följer:
Fredag fm: Öppna förskolan. Sen då?
Lördag fm: Springa! Sen då?
Söndag fm: Brunch på stan? Och sen då?
Vad gör man med resten av dagen när man inte har några dagistider att passa och inte behöver laga mat åt nån annan än sig själv (vilket brukar innebära enklast möjliga med så få kalorier som möjligt - en grönsallad kanske?) Lönen (föräldrapenningen) är redan uppshoppad (träningskläder igen, nån som är förvånad?!) så möjligen lite fönstershopping... Eller en promenad om det blir bra väder!

Nu ska jag kolla på Lyxfällan och betala räkningar. Jag är glad att vi har tillräckligt med pengar och vett att hålla koll på dem. Jag har full förståelse för att folk inte alltid har så bra ekonomi, klart man kan vara arbetslös eller bara inte tjäna lika mycket som vi. Men vem vill hänga ut sin bristande förmåga att hantera privatekonomin på det sättet!? Är det 15 minutes of fame som lockar i detta reality show-samhälle? Och vem lägger 5000:- i månaden på skräpmat när man inte ens har råd att betala hyran?! (Eller så är det kanske just därför de inte har råd att betala hyran). Jag hoppas att jag aldrig blir i så desperat behov av hjälp att jag går ut i nationell tv och berättar hur dålig jag är på att hantera mina pengar! Det måste finnas andra sätt att få hjälp, för jag skulle skämmas ihjäl om jag var med i det programmet.

Sen ska jag nog kolla på nåt avsnitt eller två av DHW.

No comments: