Tuesday, October 02, 2012

Träning, massor av träning

Om jag inte har träningsvärk imorgon så har jag gjort nånting helt fel idag. Började med att lämna E och sen springa en runda (200 m jogg, 200 m promenad, 400 m jogg, 400 m promenad, x3). På kvällen fick jag för mig att jag skulle köra ett DVD-yogapass också, i syfte att motverka träningsvärk eftersom jag inte hann stretcha ordentligt pga lessen son i morse. Sen kom jag på att på min nya favoritträningsdagbokssida fanns en utmaning jag kunde ta mig an. Den inkluderade crunches (raka och sneda), armhävningar, benböj, plankan, utfall och inte mindre än 100 "jumping jacks" (vet inte vad de heter på svenska, men kolla länken så vet ni vad jag menar) och ja, sen kan ni ju fundera själva på hur min stackars lilla kropp kommer må imorrn. Men allt som allt gav det mig 777 träningspoäng + 100 bonuspoäng för utmaningen, en ny medalj och en level up... :) Armarna skakar, men det är det värt. Nu ska jag dricka vatten, stretcha lite och sen sova. Gonatt!

No comments: