Wednesday, October 24, 2012

Jag är här igen!

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen på sistone! Jag har egentligen inte haft något viktigare för mig när barnen väl har somnat, det har bara inte blivit av.

Att E kommer in till oss mitt i natten 9 nätter av 10 är väl ingen hemlighet (även om hon just den senaste veckan nog har sovit sig igenom åtminstone varannan natt, knock on wood...) Att S vaknar och äter med 3-4 timmars mellanrum är inte heller någon hemlighet. E har lyckats få till snitsen så oftast lyckas hon krypa ner i vår säng utan att jag vaknar (jag sover å andra sidan rätt djupt när jag väl sover, har jag märkt). Häromnatten vaknade jag således av att S var hungrig, så jag gick upp o skulle värma en flaska åt honom. Såg innan jag gick ut att E låg bredvid mig i sängen. När jag kom tillbaka in hade hans gråt väckt henne, hon då satt i sängen och klappade på honom. När jag kom in i rummet tittade hon upp och sa "Jag bara vaktade homon åt dig!" Lillhjärtat < 3 (Och ja, hon säger "homon").

Nu är klockan 23.14 och jag ska försöka komma i säng före midnatt idag (det hör till ovanligheterna). Imorrn ska jag försöka springa en runda, får se hur det går. Ska tydligen springa 1.2 + 1.2 km, med 5 minuters promenad emellan, enligt mitt träningsschema. Det hade nog inte varit något problem om det inte vore för barnvagnen - den gör allt så mycket tyngre! Ser INTE fram emot lördag då jag ska springa 3.2 km med den. A & E åker till kusinerna i helgen, annars hade jag lämnat S hemma med dem en stund. Men nu är det som det är, jag ser fram emot bebismys, att inte behöva passa tider, härliga vänner och ev. hotellfrukost/-brunch nån dag.

Gonatt!

No comments: