Monday, October 01, 2012

Måndag igen

Jag har inget generellt emot måndagar, men det här året verkar ha varit extra fullt av jobbiga måndagmorgnar - denna inget undantag. Kom i säng sent, alldeles för sent, igår och har inte fått sova särskilt bra i natt. Jag undrar om det är dags att försöka ge lite ersättning på senkvällen istället för att amma o se om han sover lite längre i sträck då? Hur eller hur, med avbrott ungefär en gång i timmen eller möjligen varannan timme så "sov" jag fram till 12 idag, men just nu strejkar varenda muskel i hela kroppen. Jag orkar knappt lyfta händerna från tangentbordet just nu (så det här kan bli ett väldigt långt inlägg...) Känner mig lite lagom överkörd helt enkelt. Till mitt försvar (om jag nu behöver ett sånt?) så har det varit en intensiv helg, även om våra planerade gäster decimerades med 2 pga sjukdom. Men i lördags vaknade jag vid 8 och hann knappt sätta mig igen förrän 11 timmar senare. På riktigt! Och igår var det full fart från 8 till 17 ungefär och sen lite lugnare tempo på kvällen men ändå disk och städning som behövde göras. Så det finns väl ett visst uppdämt behov av vila i kroppen antar jag. Dagens planerade joggingtur får vänta till imorgon, sen får jag nog lägga om hela veckoschemat vad gäller träning då vi får besök av en fantastisk vän också onsdag-torsdag (och eftersom han är betydligt mer vältränad än jag så känns det inte som ett alternativ att springa tillsammans). Jaja, det blir nog bra till slut.

Höll plankan i 91 sekunder i sträck både igår och i fredags (i lördags fuskade jag o hoppade över). Har tagit mig an en "60 minuter i månaden"-utmaning med den där plankan så det är bara att sätta igång. Startade den i torsdags, men idag är det ju den 1a oktober, så officiellt startar den idag. 60 minuter i månaden ger ca 2 minuter om dan, men det behöver inte nödvändigtvis vara 2 minuter i ett svep (även om det är ett mål i sig på sikt). Det känns jobbigt att veta att om jag hoppar över en dag så måste jag göra 4 minuter dagen efter - för att inte säga om jag hoppar över fler dagar...

Hipp hurra för lillasyster som fyller 25 idag!

No comments: