Saturday, October 13, 2012

Kalas hit o kalas dit

Härliga lördag! Började morgonen med att stressa ihjäl mig (uppenbarligen inte bokstavligt talat) för att hinna lämna E hos min syster en stund på fm så jag kunde springa innan farmors 85-årskalas. (A jobbar hela helgen så han kunde inte ta barnen). Hade tänkt förbereda igår kväll, lägga fram kläder o allt som skulle med, men jag blev så fruktansvärt trött igår så jag orkade inte. Hence the stress this morning. Vi kom iväg som vi skulle o fick med nästan allt, det som inte kom med gick att ersätta utefter vägen. Sprang en liten runda i solskenet, knappt 4 km, på 29:30. Just nu känns det sådär enkelt att få in en kilometer till på samma tid vilket är mitt mål, men jag vet ju att det går... Det är bara så tungt med vagnen! Längtar till S blir tillräckligt stor för en joggingvagn. Är lite sugen på att väga vår vagn bara för att få ett hum om hur många extra ton jag släpar runt på varenda runda, men det blir inte ikväll iaf.

Efter dusch o ombyte for vi iväg till farmor, som inte ens visste att vi skulle komma. "Varför står alla de där människorna o tittar på mig?" frågade hon brorsan som skjutsade henne till festen. En o annan bild kanske kan dyka upp när jag har fått dem på mailen - jag är ju lika bra som alltid på att ta egna bilder... Fantastisk mat o tårta o trevligt att träffa kusinerna! Kom hem ca 21:15. Båda barnen hade sovit i bilen så jag var orolig att E inte skulle somna om, men det gjorde hon på några minuter. S ville äta lite först, men 20 minuter efter att vi kom hem sov båda barnen i varsin säng. Lyx! Nu borde jag väl också gå o lägga mig, imorgon hägrar nästa kalas då vi är bjudna på barnvälsignelse.

No comments: