Tuesday, October 09, 2012

Run, run, run

Den som sa att det är gratis att springa ute visste inte vad den pratade om! Den här veckan har jag lagt ca 2000:- på skor o jacka bara för att slippa bli blöt. Till detta kommer underställen jag köpte för 500 spänn för två veckor sen, för att slippa frysa. Allt som allt handlar det om samma summa som ett årskort på Friskis, där man kan springa på bandet i sina gamla vanliga skor o tights utan att bli vare sig blöt eller kall... Men jaha, nu har jag bestämt mig för att det skulle vara skönt att springa ute så då får det väl bli så här. Har dock beställt två nya säsonger av Desperate Housewives så det återstår att se vilken motivation som smäller högst :-)

Visst har jag berättat om min plank-utmaning? Jag ska få ihop 60 minuter planka den här månaden. Två minuter om dagen känns okej men det blir jobbigare än man tror när man råkar missa en dag eller två! Jag försöker få 2-3 minuter i ett block även om jag delar upp det på 20-40 sekunder i taget. När jag missat nån dag blir det således två block à 2-3 minuter en annan dag. Ibland känns det som att jag inte gör annat än tränar så fort E är på dagis/barnen har lagt sig! Men så är jag i princip tillbaka i pre-pregnancy size igen.

Nu fortsätter Svenska Hollywoodfruar.

1 comment:

Josefine Azrang said...

Du är grym:) bra jobbat...:)