Friday, October 26, 2012

Det blir 43 kronor och legitimation, tack!

Det finns en affärskedja som mer än någon annan har en magnetisk dragningskraft på mig, mina fötter styr sig dit helt själva och jag kan inte stå emot. Det är ytterst sällan jag kommer därifrån utan en påse med något nyinköpt i (även om jag just idag faktiskt lyckades stå emot alla frestelser). Jag pratar om Stadium. Jag ÄLSKAR den kedjan! Var på vippen att köpa ett par nya löpartights idag men bestämde mig för att vänta till våren då jag med mina underställ och mina fodrade tights faktiskt har tre uppsättningar som tål att springa ute fortfarande. (När det blir ordentligt med snö och jobbigt att dra vagnen alt. för halt så blir det inomhusträning istället). Vad är det med mig o sportkläder?! Jag skulle kunna lägga hur mycket pengar som helst på det känns det som. Man kan alltid ha nytta av en ny sport-bh eller ett snyggt träningslinne. För att inte tala om skor, men dem beställer jag utomlands, billigare så. Och träningen blir ju så mycket roligare med snygga kläder!

Tog sovmorgon i morse, vaknade 9.37  när Gubbis tyckte det var dags att äta frukost. Sen hastade vi iväg till öppna förskolan ett par timmar, innan vi åkte till Gränby. Kan man inte handla åt sig själv kan man alltid börja köpa julklappar till barnen! Passade på att ta en promenad med S också, det var ju så fantastiskt väder på eftermiddan! Men det här med snö vet jag inte... Kan den inte vänta nån månad till?

Blev leggad på Systemet idag. Jag vet inte om jag tar det som en komplimang eller en förolämpning! Ser jag verkligen ut som en tonåring fortfarande? Det är ju iaf något jag inte vill! Om 10 år kan jag iofs kanske tänka mig att det är trevligt att se yngre ut, men just nu tror jag att jag tycker det är något negativt att behöva visa leg där.

Har hyrt Moby Dick till kvällen, ska kolla på den i sällskap av ett glas vin nu. Trevlig helg på er!

2 comments:

AnnieeG said...

trevlig helg på dig med =)

och ang leg., så sa en bekant som jobbat där att de är tvungna enl riktlinjerna att be om leg på alla som skulle kunna TÄNKAS vara under 30. När jag hörde det blev jag lite glad och slutade ta det som en förolämpning att jag fick visa ibland ;)

Jess said...

Ja, då känns det ju genast lite bättre... Under 30 har jag inget emot att se ut som (även om jag trivs ypperligt med min ålder). Under 20 hade varit värre.