Monday, August 06, 2012

Paganini m.fl.

På bokfronten håller jag just nu på med en smyg-bra bok, en som egentligen inte tilltalar mig då den inte ãr tillräckligt lättsmält med sina politiska aktivister och ställningstaganden kring vapenexport, men som jag ändå inte kan lägga ifrån mig. Tummen upp för Paganinikontraktet!

I skötväskan ligger även Viveca Stens första bok om Sandhamn, för de där stunderna när gubbisen sover i vagnen o E leker snällt i parken, alt. när jag får en lattestund för mig själv. Har av olika anledningar inte hunnit jättelångt i den, men tummen upp för den också so far! Dialogen känns lite språkligt klumpig emellanåt men de inledande kapitlena som jag hunnit läsa lovar gott i övrigt.

01.20 och vaken bebis somnar inte om trots mat och blöjbyte. Kanske skulle ta o läsa lite i väntan på John Blund?

No comments: