Monday, August 13, 2012

Måååndag

Satte klockan på 7.40 i morse för att hinna klä på mig o barnen samt få i åtminstone dem frukost innan det var dags att gå till dagis. Problemet var att ingen av dem ville vakna (o i ärlighetens namn så ville inte jag heller det efter en slitsam helg utan sömn) vilket försvårade tidsplaneringen något. Som tur var så erbjöd sig A att lämna E när han kom hem vid 8, så i slutändan behövde jag bara fokusera på ett barn. Det barnet tyckte dock att det var en bra idé att gnälla hela morgonen o förmiddagen så fort han inte fick ligga i famnen, trots att han fått både mat o torr blöja, så 4 timmar efter att klockan ringde hade jag fortfarande inte fått i mig frukost! Gick direkt på lunchen istället och lilleman somnade till slut på soffan. Nu försöker jag andas lite innan E ska hämtas om en och en halv timme. Känner mig inte lika rutinerad idag som på IKEA i fredags... Dagens planerade promenad blev inställd pga bristande ork, nya tag imorrn. Nu när OS är slut så kanske det är möjligt att komma i säng innan mitt i natten, hoppas hoppas...

No comments: