Tuesday, August 07, 2012

Back on track!

Efter att inte ha tränat alls sen slutet av april (förutom Blodomloppet i slutet av maj) så gav jag mig ut på barnvagnspromenad i joggingspåret ikväll. Vilken fantastisk idé! Fick hålla mitt eget tempo eftersom E var hemma, och knåpade ihop 4.6 km på 47.39. Hyfsat tempo för att vara en promenad och efter så pass lång tid, om jag får säga det själv. Lillfisen i vagnen vaknade efter 3.8 och ville absolut ha mat vid 4.3, inget att diskutera så då var jag tvungen att ta en paus, men i övrigt flöt allt bra. Tog en av mina gamla favoritrundor men hade visst glömt hur terrängig den är sista biten, det blev nästan lite av ett styrkepass också att dra vagnen genom gräset. Det kliade bra i benen på favoritrakan, men jag höll mig från att springa. Snart... Om man använder flås i andningen som nån sorts mått på kondition så är iaf min under all kritik :-) Får fortsätta promenera ett tag till, så jag orkar springa när det blir dags!

Gostomten vaknade o ville äta ungefär när jag skulle gå o sova igår, sen behagade han inte somna förrän runt 2.30. Hoppas på något tidigare ikväll. Frisk kvällsluft kanske t.ex. hade nån positiv inverkan? Å andra sidan har han sovit rätt mycket på dan också så man vet aldrig...

No comments: