Sunday, June 10, 2012

Vattenmeloner

För att ha klämt i mig närmare 2 kg vattenmelon - som tydligen ska vara rätt vätskedrivande - under dagen, så känner jag mig förvånansvärt svullen fortfarande. I min nya, rosa klänning kände jag mig mer som Barbapapa än som Barbamama på E's avslutning idag... Men det (vätskedrivandet alltså) kommer väl som ett brev på posten mitt i natten, bara för att göra livet ännu lite jobbigare. Läste även nånstans att vattenmelon kan vara prestationshöjande när man tränar, det fanns visst nåt ämne i den som gjorde nånting, fast just nu minns jag inte vad det var bara för det...

Apropå vattenmelon så drömde jag att jag födde två stycken i natt. Eller, egentligen födde jag bara en, men den andra kom liksom med som på köpet eftersom de trots allt var tvillingar eller nåt sånt. Jag fick ta en tugga i skalet på varje för att kunna skilja dem åt - vore ju illa om inte jag som mamma ens kunde se skillnad på mina tvillingar, en pojke och en flicka dessutom! Sen fick jag lite panik över att jag skar upp den ena i tron att det var en melon och sen liksom insåg att det egentligen var mitt barn jag delat, i bästa Salomo-anda (för er som inte är så bevandrade i bibelhistoria så kan ni läsa er till vad jag pratar om här). Tur det bara var en dröm...

Med BF 28/6 så kan ni börja se fram emot dagliga inlägg fr.o.m. torsdag som kommer och fram till förlossningen. Fast eftersom jag ofta är vaken sent på kvällarna så kan det hända att ni inte hinner se inlägget förrän nästa dag, så ta inte ut nåt i förskott bara för att det inte hänt nåt sen sist ni kikade in :) Jag har räknat tiden i veckor och hela tiden tänkt att det är länge kvar, delvis eftersom jag ska få barn "i sommar" och sommarn knappt har börjat. Men i morse/förmiddags satt jag o tänkte på att det bara är 18 DAGAR kvar! Och jag har fortfarande inte tvättat babykläderna (plockade dock fram dem igår), varken funderat över var spjälsängen eller skötbordet ska få plats och absolut inte frusit in nån mat... Kanske kan få lite ordning på livet nu när A går på semester fr.o.m. imorgon?

Nu ska jag iaf ta mina korvfingrar och trädstamsben och stoppa dem i säng istället. Rutinkontroll hos BM imorgon, vore ju trevligt om en del vätska ville försvinna ur kroppen till den vägningen iaf... :/

No comments: