Saturday, June 02, 2012

Bröllop

Dagens läxa: Höggravid och högklackat går inte så bra ihop. Tänkte inte alls på det när vi åkte hemifrån mitt på dan, för att gå på bröllop i regnet. Som tur var hade jag ett par ballerinaskor också, eftersom jag körde (och det gör jag helst inte i 10 cm klackar om jag kan slippa) så efter middagen bytte jag skor. Då såg fötterna ut som Barbapapa och Barbamama ungefär.

I övrigt var det ett trevligt bröllop. På menyn stod Toast Skagen med en extra touch av Västerbottenost i, mycket gott! Till varmrätt serverades kalvfilé och sedan Crème Brûlée med färska jordgubbar till efterrätt. Både jag o A hade turen att hamna bredvid trevliga bordsgrannar även om vi satt i varsin ände av lokalen, så middagen blev mycket trevlig. Efter vals och tårta bestämde vi oss dock för att det var dags att styra kosan hemåt, det tar sin lilla tid att köra hem från Ljusterö och det var ju knappast läge att festa hela natten med mina ömma fötter och stora mage.

Nu är det alldeles snart tack och godnatt!

No comments: