Wednesday, June 13, 2012

Att bli människa igen

Kände ett stort behov av att duscha igår när jag vaknade med smutsigt hår långt ner under ett svettigt täcke. Tyvärr var varmvattnet avstängt under hela dagen pga. arbeten, så det fick bli lite hjälplig tvätt under kranen - duscha kallt är inte min grej! Sen gick jag omkring osminkad och med håret på svaj. Så idag satt det extra fint med ett långt bad! Efter hårtvätt, ansiktsmask och hårfärg känner jag mig nu som en helt annan människa. Lite lunch och mascara på det här så är dagen fulländad. I eftermiddag blir det playdate och museibesök med en av psykologerna från jobbet och hennes döttrar. Imorrn blir det ännu mer människa av mig, med lyxbenvaxning på salong (det är i salongen lyxen består, inte nån speciell behandling) och barnfri fika med kollega på eftermiddan. (Observera nu skillnaden mellan psykologen och kollegan, JJ ;) I detta fall har kollegan samma utbildning och samma typ av arbetsuppgifter som jag).

Och imorrn är det två veckor kvar till BF. Vart tog de fyra månaderna som jag skulle vara hemma och ha tråkigt vägen?

No comments: