Thursday, May 03, 2012

Six degrees tar mig till Hollywood

Ni vet den där teorin om att man aldrig är längre bort än sex led från nån enda människa på jorden? Six degrees of separation? Den har just kopplat samman mig med hela Hollywood-eliten! Eller just o just, men jag insåg det igår kväll. Så här: En kompis som var au pair i USA samtidigt som jag jobbade för en familj vars vänner hyrde ut sitt hus till inspelningen av Mr & Mrs Smith. Steg 1: E. Steg 2: hennes värdfamilj/arbetsgivare (som jag träffade tillräckligt för att i teorin kunna klassa dem som steg 1). Steg 3: deras vänner som hyrde ut sitt hus. Steg 4: Brangelina. Steg 5: Resten av Hollywood (alla är ju vän eller buksvåger med alla där). Och det betyder att alla ni som känner mig också har era sex steg till valfri Hollywoodstjärna avklarade! Om nån funderade õver hur ni ska få ihop det...

No comments: