Thursday, May 31, 2012

Mina hobbies

När jag åkte iväg till frissan i förmiddags så kändes mina aldrig använda, vita sneakers som ett mycket roligare alternativ än mina halvårsgamla, ingångna dito. På vägen hem i ösregnet kändes valet inte lika genomtänkt, särskilt inte när jag kom på att jag egentligen visste att det skulle regna idag (visste och visste, men jag hade sett prognosen iaf)... Just nu känns det som att Vårruset hänger på en skör tråd, har ingen större lust att promenera en timme i regn! Men det är å andra sidan fyra timmar kvar till start, mycket kan hända.

Har shoppat en del idag, på vinst och förlust. Mamma-utbudet är minimalt och fruktansvärt tråkigt. Dessutom är det bara fyra veckor kvar till BF, så det känns lite som att kasta pengarna i sjön att handla mammakläder nu. Alltså shoppar jag vanliga kläder och hoppas att jag kommer kunna ha dem sen! Kom hem med ett par byxor och en topp, samt en kjol till E (även den på vinst och förlust, då den egentligen är för stor i storleken, men den rätta storleken var lika kort som den likadana* hon redan har men inte kan använda pga att den är för kort. Den hon har är fortfarande lagom i midjan, så risken finns att den nya blir jättestor och ramlar ner. Hängde ni med?) Passade även på att köpa en "split end mender-inpackning". Inte för att det går att laga kluvna toppar, men den ska åtminstone ge tillfälligt resultat så jag slipper springa o klippa mig var och varannan vecka. Återstår att se om den är värd pengarna. (Det beror nog också en hel del på huruvida jag kommer ihåg att använda den, jag är inte så bra på inpackningar! Det är trots allt bara några månader sen jag började använda balsam regelbundet igen...)

*Att jag köpte en likadan var dels för att den var på rea och dels för att det är den enda kjol hon tar på sig frivilligt.

Nu ska jag läsa en stund innan det är dags att hämta E. Regnet har upphört, åtminstone tillfälligt, så det kanske blir en promenix ikväll ändå?

No comments: