Wednesday, September 28, 2005

Att leta fel.

Hmm... Va d mojligen sa att jag ville bort o tog forsta basta anledning!? Kan d ha vart sa att jag LETADE efter en orsak att bryta kontakten? Ju mer jag funderar pa d, desto mer overtygad blir jag.

Jag skyller namligen pa Din oarlighet. Men jag har precis rakat ut for mer av samma typ av oarlighet pa sistone. Men inte tanker jag bryta nan kontakt for d! SAA illa va d ju inte... Inte nu nar inte Du va inblandad... Fattar ingenting. Eller jo, d gor jag. Undermedvetet. Jag tror inte vi va bra for varandra. Du betydde jattemycket, d gjorde Du, d e ingen hemlighet. Men d betyder inte att d inte va destruktivt. For d va d. Iaf for mig. Jag behovde bort.

Fick ett mail fran en van om saken:

"Vad gäller Honom och känslan att du kanske bara tog en anledning och förstorade upp betydelsen för att kunna rättfärdiga att du inte vill ha med Honom att göra så är det ju inte ett ovanligt fenomen. Folk gör det hela tiden, när dom vill bli av med någon. Man får påminna sig själv att man egentligen inte behöver någon anledning att sluta umgås med någon, annat än att man inte trivs med deras sällskap längre - man har rätt att byta umgänge när man känner att det inte funkar. Att ge dem ett skäl är bara ett sätt att dumpa dem skonsammare antar jag."

Tack for dina visa ord, M! :)

No comments: