Saturday, July 01, 2017

10 km

För första gången på ett halvår så lyckades jag få till tre pass den här veckan! Idag blev det fem varv på lekparksslingan. Med så mycket slarv i träningen på sistone låg fokus mer på att springa en mil än att göra det fort. Gick in precis under timmen. Destination Stockholm Halvmarathon 2017 - the journey has begun. Känt mig himla pepp hela veckan! Träningsprogrammet kommer bli tufft, men just nu känns det åtminstone inte övermäktigt. Intervallpassen ser mänskliga ut, så det är väl ett par långdistans på runt 18-20 km som kan komma att knäcka mig framöver... (Knock on wood!)

Imorgon blir det destination Åbo, fast utan landstigning. En 24-timmars med kidsen, hoppas på sol och glada barn. I övrigt undrar jag lite när jag ska hinna vara ledig på semestern, mina veckor fyllde upp sig snabbt som sjutton i år, med resor och kompisar från såväl Sydafrika som Nya Zeeland i Svea rike under ledigheten.

Huvudvärk mest hela dagen, nu ska jag slänga ihop en väska till imorgon och sen lägga mig relativt tidigt.

No comments: