Wednesday, July 05, 2017

Bricken

"Bli kvar hos mig, mörka höstnatt, låt mig leva, låt mig vara med när morgonen bräcker, grått ljus, vit himmel, soluppgång, vinter, kom, snö och stjärnhimmel, vårvinter med doft av snösmältning, överge mig inte, sommarafton som sluttar mot kväll och vattnet dricker himlens blå, daggvått gräs och solvarmt sågspån, kom till mig, överge mig inte, inte nu, inte än."

Jag fullkomligt älskar Vibeke Olssons sågverksserie!

I övrigt en bra vecka med kryssning, två umgängen med migrerade vänner och en femårsdag hittills. Träning också, 8 km i tisdags. Eller 8.5 kanske. Gps-en mäter lite som den vill under träden. Intervall ikväll, om jag orkar efter tårta o gäster. Annars finns det ju en dag imorgon också.

Birthday boy har en ny vän, Alfred heter den visst.

No comments: