Saturday, July 15, 2017

Jo men vars

Det blev 15 km idag. Sen huruvida man kan kalla dem löpning eller inte, det är en helt annan diskussion. Gav mig ut i den tryckande före regnet-hettan som typ bara uppstår i juli i Sverige. Efter 5 km funderade jag på om jag skulle spy eller svimma, vid 6 var jag tvungen att ta en riktig paus och fundera lite mer på samma sak. Hittat en bra slinga för distansen, men med gassande sol på öppet fält, utan tillstymmelse till skugga så går det som det går. Sprang och gick om vartannat ett tag. Andra halvan av distansen gick bättre, då kom skuggan, molnen och slutligen regnet istället. Gick runt på 96:nånting, exkl. pausen. Inget vidare tempo, men kroppen höll och kändes ändå rätt okej trots omständigheterna. En annan dag ska jag göra om det, snabbare...

Hänga tvätt och filmkvällsdate med A, så over and out.

No comments: