Friday, June 30, 2017

Intervall

Hittade ett träningsprogram och körde intervall igår, tre korta koordinationslopp och tre längre intervaller i tröskeltempo. Bra känsla i kroppen, fantastiskt väder och en välbehövlig paus för hjärnan.

Är det nånting mitt jobb inte är så är det enformigt. Det händer saker hela tiden, varje dag. LVM-anmälningar, återredovisningar, omhändertaganden, häktningsförhandlingar. Arga klienter, ledsna klienter, besvikna klienter. Några glada också. Aldrig tråkigt, men ibland behöver man bara andas en stund...

Nu semester. Skulle vilja rodda en vecka till i vissa ärenden, men får kanske inse 1) Jag kan ändå inte rädda världen och 2) Jag är inte oumbärlig, andra tar hand om det som behöver hanteras när jag är ledig.

Så nu loggar jag ut ett tag (kanske inte härifrån) och kopplar av istället.

No comments: