Thursday, June 08, 2017

Äntligen

Svart på vitt

3 comments:

mamsen said...

Tror det kommer att bli kanonbra för henne!!!

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Då får du säga, lycka till, till Ester mitt barnbarn, som det hade varit roligt att träffa ibland. Från Axels mamma.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Innan Jesus Kristus satte mig fri, så var jag kanske lik en robort, men just för att jag blev fri så är jag definitivt inte en robert, Jag är FRI.



BEFRIELSE.

Vägen till fullkomlig själslig och andlig hälsa är fullkomlig ärlighet.
Jag blev själv radikalt befriad, tio år efter min "frälsning" då Jesus Kristus
fullständigt satte mig FRI, från fruktan, mindervärde, komplex och betryck,
samt att mina ögon öppnades för vad jag har, är och kan iJesus Kristus, jag
såg min rättfärdighet, hade läst bibeln i tio år, tyckte det var bra, men nu såg
jag genom uppenbarelsekunskap.

Ditt jag, måste ersättas med, jag-Gud-som själva meddelpunkten, det centrum
varifrån ditt liv får sina befallningar och order.

Att ha yttre comfort, men ett tomt hjärta är ingenting.

Du måste kasta bort allt, som hindrar dig att komma till Jesus Kristus, din inre
oärlighet, din yttre ochså, din bitterhet, dina orätta sexuella förbindelser- om du lever
så, din egocentriska inställnig - ja, ditt eget jag - och springa till Jesus Kristus.

För Guds makt finns inga gränser.

6.6.2017. MITA.