Wednesday, June 28, 2017

Kusin

Den här dagen för fem år sen var S beräknad att komma. Han var inte riktigt med på min planering, utan bodde kvar i sin etta med bubbelpool och hemleverans av käk en dryg vecka till. Just i år blev den här dagen extra speciell och världen en lite bättre plats, när barnen fick en liten kusin < 3 Nu längtar jag tills vi får möjlighet att åka och hälsa på!

I övrigt rullar livet på. Löp- och middagsdejt med JoA igår. Springa borde jag göra mer, kommer aldrig klara två mil i september som det är just nu! Inte ens om jag siktar på 8 min/km...

Jobbar den här veckan, sen blir det lite mer semester. Men i ärlighetens namn känns det inte som jag jobbar, är mest bara där. Gör det jag ska och sen går jag hem. Hinner filosofera många tankar under tiden, som vilken färg jag ska måla naglarna när jag kommer hem, strukturera helgens kryssning med barnen och lägga upp en plan för hur vi ska hinna träffa alla vänner i sommar. Effektiva dagar som ni hör. Nåväl, det är inte så illa som det låter, jobbar lite emellanåt också. Skriver PM på löpande band, planerar samverkansmöten, telefonkonfererar med beroendemottagningar, förbereder ärendedragningar till nämnden, försöker motivera klienter att komma på planerade besök för att slippa ovan nämnda nämnd... Så jo, det finns att göra, även mitt i sommaren.

Nu ska jag leta upp en träningsplan för Halvmaran, så jag åtminstone klarar distansen i år...

No comments: