Wednesday, March 01, 2017

Lunch

På två dagar har jag lunchat med lika många gamla kursare från universitetet. Den ena har jag inte sett sen jag gick ut för 10 år sen, den andra har jag visserligen träffat ett par gånger men inte senaste 7 åren eller så. Givande dagar, där den ena gav mig nyttig information för samverkan i jobbet och den andra gladeligen tog emot en kasse böcker jag ändå tänkt göra mig av med. Nu har jag plats för 15 nya :-)

Annars är det bra. Tänkte träna igår men kom på att jag skulle till frissan efter jobbet. Tog således inte med mig nån träningsväska, vilket visade sig vara ett misstag när frissan sen blev sjuk. Så nu har jag kvar mina trassliga toppar som jag inte vet vad jag ska göra med, och inte har jag tränat heller. I-landsproblem kan tyckas, men när man har det så oförskämt bra som vi har det till vardags så hinner man fokusera mer på the little things in life, good or bad.

Ljust när jag går till jobbet och någorlunda ljust när jag kommer hem. Sagt upp mig från tjänstledigheten har jag gjort också. Och nu står middagen på bordet lagom tills jag kommer hem :-)

No comments: