Monday, March 06, 2017

The quest for a new BFF (Best Frisör Forever)

Bra helg till ända. Jag har kanske nämnt det förut, men då säger jag det igen; jag har ingenting emot att jobba heltid igen men jag saknar mina långhelger. Jag och E har börjat spela Pokémon Go, ett år efter alla andra. Än så länge är det lagom kul, men det kanske blir bättre när man förstår hur man ska använda de små liven när man väl fångat in dem. Helgens bio fick sig iaf en promenad på köpet. Och eftersom jag glömde busskortet hemma så fick vi gå tillbaka också, men då hann vi inte spela eftersom jag skulle till JoA och springa sen. En mil blev det, och den känns i både vader och lår idag. Skönt med lite press iaf, hade nog inte tagit mig ut annars och ffa inte så pass långt.

Jobbet blev inte alls som jag hade tänkt idag, men det blir det ju sällan. Möte på förmiddagen och uteblivna klienter på eftermiddagen. Eller en som sjukskrev sig och en som fick träffa min kollega istället av olika anledningar. Då hann jag istället sitta i solskenet vid fönsterväggen med lite pappersexercis. Imorgon är jag på't igen och hoppas på det bästa! Har höga förhoppningar om just morgondagen, tänkte lära mig lite nytt som jag inte har testat förut. Får se hur det går.

Min frisör har slutat jobba kväll. Eller så är kvällspassen extremt populära, men inte ett enda den närmaste månaden hittar jag. Så nu börjar jakten på en ny frisör. Har bokat en lunchtid strax intill jobbet på torsdag, hoppas på resultat som är värt pengarna där. Var på väg att klippa mig själv idag, så illa är det. Jag tycker det kan vara svårt att hitta nån som lyssnar och kommer med input utan att ta över hela showen med sina egna idéer, och en person som dessutom är lättpratad och glad.

Sommarens andra resa blir för övrigt en fyradagars till Paris. Jag har velat åka dit i åtminstone 20 år, om inte mer. Nu vet jag inte om jag ser mest fram emot att äntligen få åka, eller att få uppleva det med A < 3 Tänker uppleva Louvren, Sacre Coeur, Eiffeltornet, Champs Elysées, Triumfbågen och kanske en utflykt till Versailles. Men det blir lite som ett vakuum när jag väl har bokat en resa, börjar redan längta efter att få boka nästa. Har pratat lite löst med Ah om en weekend i Rom till hösten, sen funderar jag på att hyra hus i Frankrike nästa sommar... Men som E påtalade vid middagen: "Du säger åt mig att ta en DAG i taget, då kan väl du ta ett ÅR i taget!" Så ja, nu får jag lugna mig lite.

Nu ska jag hur som haver borsta en tand i taget och sen sova en stund i taget. Jag hoppas stunden blir lång...

2 comments:

Hajen said...

Jag är på team E all the way!!! (men du får gärna stoppa mig i handbagaget när du ska nånstans...)

Jess said...

Lycka till att få plats! :D