Thursday, March 02, 2017

Torsdag all the way

Torsdagar går ju sällan till historien som de bästa i mitt liv. Den här var inget undantag; klientkontakterna o resten av livet löpte hyfsat smooth fram till och med min klockan 15-klient. Nästa var bokad 17.30 och jag planerade telefonsamtal där emellan. Hopplöst att få tag på någon av dem jag ville komma i kontakt med. Lyckades till slut med en av tre, via omvägar. Klockan 17.37 ringer jag 17.30-klienten som inte kommit än, han låter då meddela att han är sjuk. Jag kan tänka mig många saker att göra med min kväll som inte inkluderar kontoret, men där satt jag. Och med så sent återbud hann jag inte med tåget strax efter heller, utan fick vara kvar en halvtimme till. Pillade mig i naveln lite för länge o fick sen ändå tokspringa till tåget - som inte kom när det skulle, utan sex minuter senare. Nu sitter jag iaf på tåget, hungrig o trött.

On the upside så vankas mamma-middag imorgon åtminstone.

No comments: