Thursday, March 16, 2017

torsdag

När man jobbar sent och kommer hem ännu senare och familjen redan har hunnit både äta middag och diska undan, då får man faktiskt unna sig en grilled cheese, med brieost och skinka från delikatessdisken. Jag älskar att handla mat över disk, det känns så lyxigt. Några kronor dyrare, men också betydligt bättre smak än de där färdiga plastförpackningarna med skinka, rostbiff eller grillad kyckling. Jag skulle helt klart säga att jag får mer värde för pengarna över disk.

Dagen på jobbet gick bra, får beröm på löpande band från chefen och trivs allmänt bra med det mesta. Idag kom den sena klienten tidigt, vilket skulle kunna lett till tidig(are) hemgång, men istället fick jag för mig att jag skulle testa ringa en socialsekreterare kl 18 och se om hon mot alla odds var kvar på jobbet. Det var hon, så då pratade jag bort en stund till innan jag kunde plocka ihop och gå hem. Kom hem halv 8 och hann klara av ett par telefonsamtal, styra upp de kommande helgernas utställningar som jag ska gå på samt besök av syster och svåger, boka en playdate, tacka ja till ett barnkalas, stämma av med A innan han åkte till jobbet och  nu sitter jag äntligen i sängen och väntar på Gåsmamman.

No comments: