Saturday, February 25, 2017

Sätördäj najt

Mjo, det finns en del att fundera över såhär på lördagskvällen. Kvaliteten på Mello t.ex. Fast Wiktoria var bra, henne röstade både jag & E på. S ville rösta på de där svensktoppen-snubbarna, för att en av dem välte sin stol med rumpan när han spelade piano. Hmm. Nåväl, barnen får en sms-röst var när de kollar med mig, så har jag en ursäkt att skänka pengar till något välgörande ändamål också och inte bara lägga dem på shopping. Vilket vi har gjort resten av dagen. Uppdaterat lite i sommargarderoberna och sen var lönen borta lika fort som den kom. Sen funderar jag på nästa resa efter Gran C, en utan barnen. Vår försenade bröllopsresa... Och då är frågan om man ska lägga pengarna på en weekend i Paris eller en vecka i Kroatien? Kostnadsdifferensen är minimal, sett till att den ena resan räcker dubbelt så länge och har betydligt lägre omkostnader på plats (som romantiska middagar och sånt där tjafs). Ska diskutera det med A efter helgen, när han jobbat klart. Längtar ihjäl mig gör jag hur som. Efter sommar, sol, värme, resa, nya intryck, glada minnen till november...

Nåväl, ingen blir varken piggare eller gladare imorgon av att jag sitter här halva natten. Sov gott på er allihop!

No comments: