Monday, February 20, 2017

Måndagshjärna

Jag har inget emot att jobba femdagarsveckor, men jag tycker helgerna känns lite väl komprimerade. I morse fattade jag ingenting när väckarklockan ringde, tyckte gott att det var dags för en ledig dag till. Arbetsgivaren tyckte annorlunda, så det var bara att pallra sig upp och iväg. På tåget mellan Väsby & Rotebro kom jag på att jag just idag skulle tagit bilen, för att åka till Arlanda o hämta E efteråt. Nu blev det inte så, utan en mysig tågresa med henne istället. Men alltså priserna för att komma ut och in från tågstationen på Arlanda är ju hutlösa! 120:- per vuxen och enkelresa, vilket innebar 240:- bara för att kunna hämta henne idag! Rena rånet. (Å andra sidan inte så gratis att parkera heller...)

Hade en bra dag på jobbet, där inte mycket flöt som tänkt. Fick förfrågan på förmiddagen om jag kunde ta en utredning kl 13 åt en sjuk kollega, vilket jag inte kunde eftersom jag skulle träffa en annan klient då. Den personen sjukskrev sig emellertid, så jag gick tillbaka till chefen och erbjöd mig att ta utredningen. Så långt allt väl, men klockan blev både 13 och 14 utan att utredningsklienten dök upp. Där får man för att man försöker hjälpa till! Resten av klienterna dök upp som de skulle, mer eller mindre nöjda med tillvaron i allmänhet och kontakten med mig i synnerhet :)

Bokat en resa har vi gjort också, en vecka på Gran Canaria. En riktig svennebanan-semester, All Inclusive-charter när den är som bäst. Om inte annat så ett smidigt sätt att resa med barnen. Men det är länge kvar tills vi åker, inte förrän i sommar... Barnen vet ingenting än, ska försöka hålla det hemligt så absolut länge som möjligt. Önskar jag kunde vänta ända till Arlanda, men risken finns att det röjs när de måste vaccineras.

Funderar på morgondagen och huruvida det är okej att gå o lägga sig halv nio när man är 35? Barnen är sportlovslediga imorgon, så de har knappt hunnit somna än, men nån gång kommer vi väl alla till det stadiet när barnen är uppe längre än föräldrarna? I valet och kvalet mellan att få skjuts hem imorgon eller att träna, men har bestämt mig för att träna. Beroende på väder och vind så återstår det att se huruvida det blir utomhus eller inomhus, packar väskan för alla eventualiteter. För det är ju trots allt så mycket roligare att springa ute...

No comments: