Sunday, February 19, 2017

Lego

Som trattkantareller efter en regnig sommar dyker de upp, så fort solen kikar fram och temperaturen stiger mot behagliga 7-8 grader. Löparna alltså. En del ivrigt påhejandes och andra helt inne i sin egen lilla bubbla. Sprang en mil idag, årets första. Något snabbare än förra årets dito, som gick av stapeln vid ungefär samma tidpunkt. Långt ifrån lika snabb som förra årets snabbaste (och faktiskt långt ifrån de flesta av förra årets miltider). En liten realitycheck inför Halvmaran, just nu känner jag att jag ligger i fas iaf. Klarar jag milen i februari klarar jag det dubbla i september. Haft lite problem med skador och inflammationer på sistone, vilket gjort att jag inte kunnat träna någon styrka på ca en månad. Hoppas på bättring snart! 


Den här killen cyklade iväg igår för att titta på Lego-utställningen på UKK. Även om E saknas så är det mysigt att få rå om honom ensam ett tag. 


(Ser ni Ida i flaggstången?)





Tog bilder på en del andra häftiga byggen också, men det var så många andra människor med på de bilderna så jag vill inte lägga ut dem här.

Hunnit med en tur på IKEA i helgen också, och laga tapas. Jag äter inte bara gröt... Nu  väntar jag på inspiration för kvällens middag,, men den verkar dröja. 

No comments: