Wednesday, February 08, 2017

Baka, baka liten kaka


När julgruppen ser ut så här så är det dags att plocka in tulpanerna istället. Nu är det vår gott folk! (Även om det inte känns så på temperaturen just nu...)



Man kan tro att jag har bakat korvpannkaka till torsdagsfikat på jobbet imorgon, men det är en äppelkaka. Slängde ihop en form med raw brownies också, men den räcker inte långt när ett 40-tal personer vill fika. Nackdelen med raw food är ju att det är tämligen dyra råvaror, så då fick det bli en hederlig äppelkaka som komplement. Jag provsmakade en bit (eller tre) från kanten, kan tänka mig en och annan modifiering ifall jag får användning för receptet igen, men det är mest en formsak och smaken var det inget fel på. 

Lite löpbandslöpning igår, fick trevligt sällskap på bandet bredvid. Tänk vad mycket roligare och enklare det är att springa när man hinner avhandla mer och mindre viktiga saker samtidigt! Då gjorde det inget att hörlurarna laddat ur och jag inte hade någon musik. Halvmaran närmar sig även om det inte känns så, just nu är jag inte alls i form för distansen...

Med massor av planer för helgen så är veckan långt ifrån slut. Således dags att stänga ner och sova en stund istället. 

No comments: