Wednesday, February 01, 2017

Circle of Trust

Försökte förklara begreppet för E häromdagen, sa att hon inte fick plats i min tillitscirkel när hon gjorde en massa annat än det hon förväntades göra. Det satte igång de små grå hos S; "Min cirkel måste vara stor som Hulken, jag vill att alla ska få plats. Men nu är den så här liten *håller ihop tummen och pekfingret* och ingen får plats." Nej, så kan det ju onekligen kännas ibland. Som när man känner att man behöver låsa bildörren när man åker hem från Ica, för att andra kunder bråkar på parkeringen.

Håller på att läsa en gammal goding just nu (som jag faktiskt inte kommit mig för med att läsa tidigare).



Så klok i all sin enkelhet, så mycket självklart - och så lätt att glömma. Läsvärd (den var väl inte etta på NYT bestseller-listan utan anledning).

Sprang en sväng igår också. Bytte om på jobbet och drog direkt från tåget. Det ångrade jag i morse, när både stövlar och jacka var kvar på kontoret... Blev en kylig morgon, men nu är kläderna hemma igen och jag är glad att jag tog mig i kragen även om det inte var en jättelång sväng. Längtar till våren, när det blir lite ljusare och varmare och man kan se vart man springer så tänkte jag att jag kan springa från jobbet till Väsby o ta tåget därifrån istället.

Så mycket roligare än så här blir det inte ikväll. Laddar för torsdag på kontoret och fredag på Södertörn. Over and out!

No comments: