Sunday, January 29, 2017

#8år

Alltså, den här varelsen...



Så intelligent, klok, vacker, egensinnig, självständig, känslig, rolig och underbar. Som går sin egen väg och inte fogar sig efter andras regler, på gott och ont. Som driver mig till vansinne samtidigt som mitt hjärta vill spricka av kärlek. 8 år har hon hunnit bli nu. Vart tog åren vägen? Det är synd att man inte inser det tidigare, men alla hade rätt när de sa "Ta vara på småbarnsåren, de försvinner så fort"... 

(Vad hon läser? En bok om barns utveckling de första sex åren. Vetgirig kan vi också lägga till).

Den här varelsen var lite mer obehaglig när den kom in på middagsbordet i fredags.


Jag föredrar mat som inte ser levande ut. Väldigt god var den dock och AW:n med gamla gänget var en bra avslutning på jobbveckan. Hann avhandla både det ena och det andra över den där fisken och lite vin.

Lördagen försvann i ett barnkalas. Hela klassen var bjuden, 17 stycken kom. Femkamp och disco och en nöjd dotter. Men alltså jag måste säga, vissa barn... Så sjukt oförskämda! Avslutade med middag från Subway, på födelsedagsbarnets önskemål. 

Idag har vi inte gjort så mycket, klockan var närmare 13 innan jag ens kom mig för med att klä på mig ordentligt. Gick till Gränby och tog en fika med E, för att på nåt vis kompensera all tid vi förlorar tillsammans nu när jag pendlar. Hann med bra samtal om lite av varje. T.ex. ord och språk. Hon är rolig, "mina kompisar förstår inte alltid vad jag menar med ord, då måste jag förklara för dem vad de betyder. Men jag tycker om att lyssna på dig och pappa när ni pratar vid middagen så då lär jag mig ju svårare ord och om jag inte förstår så förklarar ju du för mig och då kan jag förklara för mina kompisar sen" :) Vänskap, relationer och konflikter hann vi också med. Att det får plats så många djupa tankar i ett så ungt huvud... 

Jag avrundade helgen med att färga håret och anmäla mig till Halvmaran igen, nu återstår att se om jag hinner träna nånting alls till den. Har tappat rutinen sen nyår, men jag ska på't igen till veckan!

No comments: