Tuesday, January 03, 2017

Nyår o sånt där

Nyårsafton firades med härliga JoA o hennes fina familj. God mat, glatt sällskap o en trevlig kväll trots att S fick feber mitt i middagen. Han klarade ändå hela kvällen. Bion på nyårsdagen fick han stå över, i hopp om att kunna gå till förskolan efter helgen. Tji fick jag, istället steg febern o av de tre sista dagarna på gamla jobbet blev två vab. S fortfarande dålig, men jag måste tömma skrivbordet imorgon så då får A vara hemma.

Fick ett städryck i söndags kväll. De infinner sig ytterst sällan så det var bara att passa på. Rensade sovrummet på de fortfarande otömda flyttlådorna som stått där i två år. Igår fortsatte rensandet, på så sätt passade det bra med en vab-dag. Älskar att rensa, slänga, ge bort, skicka iväg... Hittade bl.a. mina gamla My little pony-hästar, till E's glädje. Inte fullt lika glad är hon över att hennes play date idag frös inne pga av att klasskompisen också fått feber. Tjurig o besviken o livet är sååå orättviiiiist!

Bodypump igår, hade tänkt kompensera genom att lägga upp fötterna i filmsoffan med sjuklingen men det blir svårare nu när E är hemma. Ska se om jag kan hitta på nåt pyssel åt henne istället.

No comments: