Tuesday, February 21, 2017

People spotting

Framför mig på tåget en kollegas klient med obehaglig blick. Bakom mig en kille som lever min dröm; han blir uppringd av en regissör som undrar om han vill ha en teaterroll han inte sökt. Killen måste fundera o rodda lite, eftersom det kanske krockar med en uppsättning på Dramaten som han också är erbjuden.

Men som sagt, det är en dröm. Med den stora skillnaden att ett mål jobbar man mot, för att det ska bli ett mål och inte en dröm...

Klurig dag, hur kommer det sig att så många dagar är lugna fram till sista timmen?? Satt över en kortis o funderade på hur jag rent praktiskt ska få ihop vissa omöjliga ekvationer. Sen insåg jag att jag inte kunde göra nåt mer idag, så då gick jag ner o tränade istället. 5 km intervaller innan jag sprang till tåget. Handla middag på vägen hem o nu sitter jag på bussen o samlar kraft för att kliva av på rätt ställe...

No comments: